środa, 11 październik 2023 07:31

Długo wyczekiwana pielgrzymka rodziny Caritas Diecezji Drohiczyńskiej do Częstochowy i Niepokalanowa za nami.

Napisała
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Osoby biorące udział w pielgrzymce Osoby biorące udział w pielgrzymce
W dniu 23.06.2023 roku wczesnym rankiem, uczestnicy, rodzice, bielscy seniorzy, osoby z Ukrainy wraz z kadrą Warsztatu Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Drohiczyńskiej w Bielsku Podlaskim oraz w Sokołowie Podlaskim udali się na autokarową pielgrzymkę do Niepokalanowa oraz do Częstochowy na Jasną Górę. Trasa naszej wyprawy początkowo wiodła przez Brańsk, Sokołów Podlaski (gdzie dołączyli do nas uczestnicy, a także kadra Warsztatu Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Drohiczyńskiej w Sokołowie Podlaskim) i Warszawę, by w ostateczności do trzeć do Częstochowy.
Rankiem dotarliśmy do Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Niepokalanej Wszechpośredniczki Łask i św. Maksymiliana Marii Kolbego w Niepokalanowie pod Warszawą. Nawiedziliśmy miejscową Bazylikę, Klasztor Ojców Franciszkanów, Muzeum św. ojca Maksymiliana Marii Kolbego.
Ojciec Maksymilian Maria Kolbe założył Klasztor w Niepokalanowie przed II wojną światową. W czasie II wojny światowej został aresztowany przez Niemców i zginął 14 sierpnia 1941 roku śmiercią męczeńską w hitlerowskim obozie koncentracyjnym Oświęcim, oddając swoje życie za współwięźnia. W 1971 roku Papież Paweł VI wyniósł go na ołtarze jako błogosławionego, a w 1982 roku Papież Jan Paweł II ogłosił go świętym Kościoła Katolickiego.
Naszemu wyjazdowi towarzyszyła atmosfera modlitewnego skupienia, a także pieśni maryjnych na ustach. W tym duchu udaliśmy się do duchowej stolicy Polski, do Częstochowy na Jasną Górę. Święty Papież Jan Paweł II w czasie swojej II Pielgrzymki do Polski w 1983 roku powiedział o Jasnej Górze, że to sanktuarium narodu i sanktuarium nadziei. Prymas Tysiąclecia Błogosławiony Kardynał Stefan Wyszyński określił Częstochowę, że tu bije serce narodu polskiego.
W XIV wieku król Kazimierz Wielki sprowadza zakon ojców Paulinów na wzgórze częstochowskie. Odtąd zaczyna się wielka historia Sanktuarium jako jednego z największych centrów pielgrzymkowych na świecie, w którym znajduje się słynący niezwykłymi cudami i łaskami obraz Matki Boskiej Częstochowskiej.
W Częstochowie z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum, odbyliśmy spacer po Sanktuarium i Wałach jasnogórskich, a potem udaliśmy się na pyszną obiadokolację. W godzinach wieczornych udaliśmy się na Mszę Świętą przed obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej w naszej intencji, której przewodniczył Dyrektor Caritas Diecezji Drohiczyńskiej ks. Łukasz Gołębiewski. Tradycyjnie o godzinie 21.00 byliśmy na Apelu Jasnogórskim z naszym udziałem, aby Matce Boskiej przedstawić nasze troski, nadzieje, a także podziękować za całe dobro w naszym życiu.
Następnie pełni wdzięczności i nadziei udaliśmy się w drogę powrotną. Matce Boskiej dziękujemy za wszystkie łaski i prosimy o orędownictwo za nami u Pana Boga. Wypraszamy o zdrowie i opiekę, a także pomyślność dla naszych rodzin. Mamy nadzieję na jeszcze niejedną taką pielgrzymkę, w modlitewnej, miłej i pełnej sympatii i zrozumienia atmosferze.